Räkna med sökmotorn Bing
Bing knaprar in marknadsandelar varje år på jätten Google, men är fortfarande en underdog i gamet.
Med släppet av Windows 10 och nya browsern Edge hoppas Microsoft att ännu fler kommer börja använda sökmotorn Bing.
I Sverige ligger sökningarna via Bing över snittet i Europa på 3%.
I Sverige är vi närmare 4% men fortfarande långt efter USA som har ungefär 10% som söker via Bing och ”bara” 78% som söker på Google.
Statcounter presenterar all möjlig teknikstatistik som kan vara intressant att kika närmare på. Här är sökmotorstatistik för Sverige som gäller för halva september 2015
En Bing besökare är lika mycket värd som en Google besökare, men i Google Adwords är konkurrensen stenhård på vissa sökord. Därför kan det vara ett smart drag att satsa på Bing ads istället för Google Adwords där konkurrensen och klickpriset är för högt. Med Bing ads kan ni då få besökare till en mycket lägre kostnad än Google Adwords.
När du registrerar dig för Bing ads konto så kan du importera all information du redan har i Google Adwords för att spara tid genom att enkelt bara låta Bing ads få tillgång till ditt Google adwords konto.
I nästa inlägg kommer vi ta upp lite skillnader i Googles sökalgoritm jämfört med Bings sökalgoritm.